Doposiaľ vykonané úpravy lietadiel Boeing 737 MAX sú dostatočné na to, aby umožňovali návrat týchto strojov do konca roka 2020. V rozhovore s agentúrou Bloomberg to prehlásil výkonný riaditeľ Európskej agentúry pre bezpečnosť letectva EASA Patrick Ky.
Prevádzka lietadiel Boeing 737 MAX bola v lete po celom svete zastavená po tragických nehodách v Indonézii a v Etiópii, pri ktorom zomrelo celkovo 346 ľudí. Práve európska agentúra EASA bola jedným z kľúčových regulátorov, ktorá lietadlo z bezpečnostných dôvodov odstavila.
Po septembrových skúšobných letoch, EASA teraz vykonáva záverečnú kontrolu dokumentov. Návrh smernice o letových požiadavkách na strojové vybavenie by EASA mala vydať v novembri, uviedol výkonný riaditeľ agentúry.
Potom bude nasledovať mesiac verejného pripomienkovania a úprava dotknutého softvéru, čo potrvá 20 až 24 mesiacov, uvádza Ky. Európsky regulátor ju vyžaduje pre väčšiu verziu MAX 10 pred jej uvedením do prevádzky v roku 2022.
„Z našej analýzy vyplýva, že je to bezpečné. Dosiahnutá miera bezpečnosti je pre nás dostačujúca, “povedal Ky v rozhovoroch na uvedenie lietadiel Boeing 737 MAX do prevádzky v krajinách EÚ.
Návrat strojov do prevádzky ešte posudzuje americký Federálny úrad pre letectvo (FAA) a kanadský regulačný úrad Transport Canada (TC). Schválenie zo strany agentúry EASA je pro celosvetovú podporu lietania vnímané ako kľúčové.